Bouwadvies
Kennis en capaciteit rond vastgoed
Zoekt u bouwbegeleiding bij nieuwbouw, renovatie of verduurzaming? Wenst u ondersteuning bij uw gebouwenbeheer en vastgoedonderhoud? Of wilt u sparren over budgetten, bestekken en contracten? Bij Bremen Bouwadviseurs bent u aan het juiste adres voor alle zakelijke bouwexpertise. U kunt ons team van vastgoedspecialisten en -generalisten aanspreken voor een passende oplossing op uw maat. Wij zijn er als u onafhankelijke en diepgaande vakinhoudelijke kennis of extra capaciteit nodig heeft. Al onze teamleden zijn naast hun vakgebied gespecialiseerd in een bijkomende discipline, werken resultaatgericht en volgens de afgesproken procedures.
Total engineering: voor als u één aanspreekpartner wenst
Steeds vaker doen onze opdrachtgevers ook een beroep op ons voor het overkoepelend advies en contract. Wij zijn dan als enige aanspreekpunt verantwoordelijk voor alle voorkomende advies- en ontwerpdiensten rond uw zakelijk of maatschappelijk vastgoed. De meeste disciplines hebben wij zelf in huis, bijvoorbeeld op het gebied van bouwkosten, installaties, energietransitie, bouwfysica, brandveiligheid, akoestiek, projectmanagement en toezicht. Voor het overige werken we projectmatig samen met andere specialisten.
Bent u benieuwd hoe uw zakelijk vastgoed baat heeft bij onze bouwexpertise? Neem dan contact met ons op.
Uitgevoerde projecten
Bremen Bouwadviseurs ondersteunde eerder de volgende organisaties met vastgoedadvies op maat:
Vanwege de vraag naar meer leerplekken voor internationale studenten, breidt AICS South East uit naar het Zandkasteel aan het Bijlmerplein in Amsterdam, het voormalige hoofdkantoor van de ING. Wij maken deel uit van het ontwerpteam en zijn verantwoordelijk voor zowel de bouwkosten als de exploitatiekosten in alle ontwerpfasen van het project. De oorspronkelijke architect Alberts & Van Huut is verantwoordelijk voor het ontwerp.
...Op zowel bouwkundig, installatietechnisch, akoestisch, bouwfysisch en brandveiligheidsgebied heeft Open Universiteit een groeiende vraag naar projectmanagement, directievoering en toezicht, beheer en onderhoud. Wij wonnen de aanbesteding van deze adviesdiensten en ondersteunen de Open Universiteit de komende vier jaar bij al hun vragen over bovenstaande thema’s.
In 2019 zijn wij gestart met de voorbereidingen voor de verbouwing van het Studiecentrum van de Open Universiteit in Groningen. De faciliteiten worden up-to-date gebracht. Tijdens de werkzaamheden blijft het centrum gewoon open. Bijzonder is de korte doorlooptijd van het project. Ons kantoor verzorgt de volledige projectcoördinatie.
...Rijksmonument de Christus Koningkerk in Heerlen krijgt na vijftien jaar leegstand een nieuwe bestemming als gemeentelijk archief. In opdracht van gemeente Heerlen verzorgen wij het projectmanagement van het gehele ontwerptraject om de plannen van Happel Cornelisse Verhoeven Architecten (hcva) werkelijkheid te maken.
Opdrachtgever: Gemeente Heerlen
Type gebouw: maatschappelijk vastgoed
Periode: 2018-heden
Projectleiders: ing. Michael Oostindie
AMARE is de nieuwe naam van het OCC, de creatieve thuishaven voor vier culturele topinstellingen: het Koninklijk Conservatorium, het Nederlands Danstheater, het Residentie Orkest en het Zuiderstrandtheater. Wij zijn verantwoordelijk voor het technisch management binnen het kernteam van de gemeente Den Haag. Wij toetsen de ontwerpen, uitvoeringsplannen en afspraken aan de onderliggende contracten en monitoren of alles voldoet aan de vereiste kwaliteit. Naast onze technische inbreng op het gebied van installatietechniek zijn wij ook de schakel in het contact naar de instellingen, de feitelijke gebruikers van het gebouw.
...Het Gemeentekantoor van het Noord-Limburgse Gennep krijgt een grondige renovatiebeurt. Het pand dateert uit de jaren ’90 en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Bremen Bouwadviseurs maakt in opdracht van de gemeente een toekomstbestendig installatieontwerp. De architect is verantwoordelijk voor het interieurontwerp van het nieuwe gemeentekantoor, waarbij de nieuwe activiteit-gerelateerde manier van werken centraal staat. In het kantoor komen straks bijvoorbeeld aparte flexzones, vergader- en concentratieplekken, en een werkcafé voor de in totaal 130 ambtenaren.
...Vragen?
Neem contact op


